Gezond terug naar school!

Home / Recepten / Gezond terug naar school!

Morgen rinkelt ze weer, die schoolbel! En dus ook voor het middagmaal in de schoolrefter. Een aantrekkelijke brooddoos meegeven met de kinderen is niet altijd even simpel. Maar enkele leuke accenten en kleine veranderingen kunnen wonderen doen. Met deze vijf eenvoudige tips kom je zeker al een eind ver!

  1. Zorg altijd voor wat kraakverse gemengde sla in huis. Een flinke portie tussen de boterhammen maakt die niet alleen extra smakelijk, maar houdt ze ook heerlijk fris. De truc is een heel flinke stapel tussen de sneetjes leggen, de boterhammen stapelen en ze vervolgens samenpersen tussen de twee helften van je boterhammendoos. Meestal kraakt het nog lekker tussen de tanden, zodat ze met veel meer smaak gegeten worden.
  2. Zorg voor genoeg kleur in de lunchbox! Oranje worteltjes, groene komkommerschijfjes, rode kersttomaatjes, gele paprikastukjes,… De variatie is eindeloos…
    TIP: Je kan je kinderen nog extra verrassen door een leuke brochette van te maken!
  3. Geef eens een wrap mee in de lunchbox. Dat is soms zoveel leuker dan een ‘saaie’ boterham. We maken het je graag makkelijk: heel wat van onze rauwkostsalades zijn perfect geschikt als wrap-beleg! Rollen maar!!
  4. Nog een alternatief voor brood: een ‘restjes-slaatje‘! Een voorbeeld: meng wat overgebleven quinoa met wat gesneden komkommer, een fijngesneden tomaat en wat hamblokjes en je hebt een heerlijke, voedzame maaltijd! (En néé, dat kost echt niet veel extra tijd!)
  5. Voorzie eens een fruitsmoothie. Lekker en gezond als dessert of tussendoortje! Voor kwetsbare vruchten zoals aardbeien of frambozen is een smoothie trouwens een ideale oplossing. Ook banaan leent zich uitstekend als ‘smoothie-fruit’. Een ideetje: 1 banaan – 1 appel – 200ml koude melk – alles in de blender en klaar!
Related Posts